FAQ

1. Ako si môžem objednať dovolenku?

Najrýchlejším spôsobom objednania Vami vybranej dovolenky je odoslanie formulára (Nezáväzná objednávka) pod kalkuláciou konkrétneho ubytovacieho zariadenia a termínu. Hneď po obdržaní nezáväznej objednávky naši pracovníci preveria dostupnosť hotela, vykonajú rezerváciu a budú Vás obratom kontaktovať. Pokiaľ ste nám spolu s Nezáväznou objednávkou nezaslali údaje o cestujúcich, prosíme spravte tak čo najskôr, aby sme mohli Vašu objednávku vybaviť v čo najkratšom možnom čase. Na Váš e-mail Vám zašleme návrh Zmluvy o obstaraní zájazdu spolu s pokynmi k úhrade Vašej dovolenky. Prosíme Vás o kontrolu údajov uvedených v Zmluve o obstaraní zájazdu. Ak sú údaje v poriadku, Zmluvu si vytlačte, podpíšte ju na príslušných miestach a obratom nám ju prosím, oskenovanú alebo odfotenú zašlite na náš e-mail dovolenkovo@dovolenkovo.sk Po odoslaní podpísanej Zmluvy Vám odporúčame vykonať úhradu dovolenky obratom najneskôr do termínu určeného v pokynoch k platbe, inak Vám žiaľ miesto na zájazde nevieme garantovať.

Svoju dovolenku si môžete rezervovať aj zaslaním e-mailovej správy na adresu dovolenkovo@dovolenkovo.sk.

 

2. Aké údaje budete odo mňa potrebovať pri objednávke dovolenky?

K záväznej objednávke a zaslaniu Zmluvy o obstaraní zájazdu budeme od Vás potrebovať osobné údaje všetkých cestujúcich. Prosíme Vás o uvádzanie kontaktov, na ktorých Vás budeme môcť v prípade potreby zastihnúť.

- meno, priezvisko, titul (tak, ako je uvedené v pase resp. v OP)

- adresa, PSČ

- dátum narodenia

- rodné číslo

- číslo pasu

- telefón

- e-mail

 

3. Kedy bude moja objednávka záväzná a potvrdená?

Vaša objednávka sa stáva záväznou po odoslaní podpísanej Zmluvy o obstaraní zájazdu na e-mailovú adresu dovolenkovo@dovolenkovo.sk a úhrade zálohy (v prípade last minute dovolenky je potrebná úhrada celej sumy zájazdu) na náš účet. Od tohto momentu sa na objednávku vzťahujú storno podmienky. Po pripísaní Vašej platby na účet Vám e-mailom odošleme potvrdenie o prijatí platby.

 

4. Akým spôsobom môžem zaplatiť za objednaný zájazd?

Objednaný zájazd môžete zaplatiť prevodom alebo priamym vkladom na náš účet v banke.

Pri bezhotovostnej platbe alebo vklade v hotovosti môžete použiť náš účet v Tatra banke:

číslo účtu: 292 586 7094/1100

IBAN: SK48 1100 0000 0029 2586 7094

BIC (SWIFT): TATRSKBX

Pri prevodoch alebo vkladoch prosím uveďte:

variabilný symbol: Vaše rodné číslo

popis transakcie/ účel platby: Vaše meno a priezvisko

 

5. Kedy a ako dostanem pokyny k zájazdu?

Pokyny k zájazdu Vám odošleme na Váš e-mail najneskôr 7 dní pred nástupom na zájazd. Na požiadanie Vám pokyny zašleme aj poštou.

 

6. Mám si pri objednávke zájazdu zakúpiť aj komplexné cestovné poistenie?

Všetkým našim klientom odporúčame uzatvoriť si komplexné cestovné poistenie pri kúpe dovolenky. Môžete si tak v prípade vzniku poistnej udalosti ušetriť množstvo starostí. Informácie o rozsahu a podmienkach komplexného cestovného poistenia Vám na vyžiadanie zašleme. Obdržíte ich aj s návrhom Zmluvy o obstaraní zájazdu. Komplexné cestovné poistenie je nutné objednať si už pri objednávke zájazdu a uhradiť ho v prvej zálohovej platbe v plnej výške.

 

7. Kedy mám prísť na letisko?

Je potrebné dostaviť sa na letisko 2 hodiny pred odletom a prihlásiť sa k odletu (tzv. check-in). Check-in sa zatvára najneskôr 45 minút pred odletom. V prípade, že sa nedostavíte na check-in včas, môže Vám byť znemožnený odlet bez nároku na náhradu škody. Je potrebné dodržiavať pokyny na cestu, ktoré od nás obdržíte najneskôr 7 dní pred odletom. Cestujúci by sa mal dostaviť k odletu včas, aby stihol vybaviť potrebné formality a prejsť detekčnou prípadne aj pasovou kontrolou, ak letí mimo schengenský priestor.

 

8. Koľko peňazí si mám zobrať ako vreckové na zájazd? Vziať si peniaze v hotovosti alebo platobnú kartu? Ak hotovosť, tak v akej mene?

Výška vreckového je len na Vašom uvážení. Popremýšľajte, či si na dovolenke plánujete prenajať auto, zakúpiť nejaký fakultatívny výlet, či suveníry. V prípade, že nemáte objednané stravovanie alebo len polpenziu, počítajte s výdavkami na stravu a nápoje. V prípade poznávacích zájazdov je potrebné počítať so vstupným do pamiatok, ak nie je zahrnuté v cene zájazdu.

Okrem platobnej karty si určite vezmite aspoň polovicu plánovanej sumy v hotovosti v mene danej krajiny alebo vo voľne zameniteľnej mene (napr. EUR, USD), podľa informácií v pokynoch k zájazdu.

 

9. Aký je rozdiel medzi raňajkami, polpenziou, plnou penziou a All inclusive?

Pri popisoch pobytov sa často používajú skratky, ktoré označujú typ poskytovaného stravovania počas Vášho pobytu v hoteli.

BB – Bed and Breakfast – ubytovanie s raňajkami, väčšinou sú podávané formou bufetových stolov.

HB – Half Board – ubytovanie s polpenziou zahŕňa raňajky a večere, ktoré sú väčšinou podávané formou bufetových stolov.

FB – Full Board – ubytovanie s plnou penziou zahŕňa raňajky, obedy a večere.

Ak nie je uvedené pri konkrétnej ponuke inak, pri raňajkách, polpenzii a plnej penzii nie sú v cene započítané nápoje, tie si musíte dokúpiť zvlášť priamo na mieste.

AI – All Inclusive – zahŕňa raňajky, obedy, večere, drobné občerstvenie počas dňa a nealkoholické a alkoholické nápoje miestnej výroby. Rozsah a ponuka stravovania zodpovedá kategórii a cene hotela. Presný popis All Inclusive je uvedený v popise hotela na našej web stránke. Niektoré hotely ponúkajú služby Ultra All Inclusive (UAI). Vo všeobecnosti ide o program All Inclusive poskytovaný denne až do 24. hodiny. Jednotlivé hotely majú v programe Ultra All Inclusive obohatenú ponuku a vyšší štandard oproti programu All Inclusive.

 

10. Ako môžem predísť sklamaniu z dovolenky?

Pri samotnom výbere dovolenky Vám odporúčame zamerať sa na pobyty v krajine a hoteloch, ktoré podľa popisu zodpovedajú Vašim predstavám. Svoju pozornosť prosím venujte aj Všeobecným obchodným podmienkam CK, ktorá Vami vybraný zájazd organizuje. V prípade akýchkoľvek nejasností Vám naši pracovníci radi zodpovedia všetky otázky. Pri návšteve cudzej krajiny je potrebné rešpektovať obyvateľov tejto krajiny, ich kultúru a zvyky.

 

11. Som tehotná. Môžem cestovať na dovolenku lietadlom?

Pre leteckú prepravu tehotných žien neexistujú jednotné a všeobecne záväzné predpisy. Vo všeobecnosti platí, že do konca 28. týždňa tehotenstva (u niektorých dopravcov do 26. týždňa), ktoré je bez zdravotných komplikácií, neplatia žiadne obmedzenia pre cestovanie tehotných žien. Medzi 28. - 35. týždňom tehotenstva (vrátane) je potrebné potvrdenie od lekára o spôsobilosti cestovať lietadlom s uvedením počtu týždňov tehotenstva. Od 36. týždňa už tehotné ženy nemôžu cestovať letecky, preto je potrebné absolvovať spiatočný let do 35. týždňa tehotenstva. Všetky potvrdenia musia byť vydané oprávneným ošetrujúcim lekárom a nemali by byť staršie ako 7 dní pred odletom. Preferovaným jazykom potvrdenia je angličtina. Aby ste sa vyhli prípadným nedorozumeniam pri vybavovacom procese, odporúčame Vám cestovať s tehotenskou knižkou. Kúpe leteckej dovolenky prípadne letenky by mala v každom prípade predchádzať konzultácia tehotnej ženy s jej ošetrujúcim lekárom.

 

12. Ako predísť strachu z lietania?

Medzi všeobecné zásady prevencie patrí predovšetkým pozitívne myslenie. Podľa štatistík je letecká doprava najbezpečnejším spôsobom prepravy. Na príjemný zážitok z letu sa pripravíte, ak si pred odletom doprajete dostatočný odpočinok, kvalitný spánok a vynecháte z jedálnička kávu. Ak už sedíte v lietadle, zatvorte oči a predstavte si niečo veľmi príjemné, prípadne si pustite Vašu obľúbenú hudbu. V prípade hyperventilácie je dôležité „odkysličiť krv“ napríklad dýchaním do papierového sáčka.